"NOWOCZESNYMI METODAMI KONTYNUUJEMY DOBRĄ TRADYCJĘ"
Technikum nr 2 w Chojnicach jest jedną z najstarszych szkół na Pomorzu kształcącą na poziomie ponadgimnazjalnym. Jest szkołą, która opiera swoje działania na takich wartościach jak: mądrość, wolność, zdrowie.
Celem szkoły jest wychowanie człowieka: kulturalnego, odpowiedzialnego, aktywnego, twórczego, wrażliwego, otwartego na potrzeby innych, mającego poczucie więzi ze swoją miejscowością, regionem, Ojczyzną.
Celem naszej szkoły jest zgodne współistnienie i współpraca między uczniami i pracownikami, między rodzicami i szkołą, między społecznością lokalną i szkołą.
Program szkoły ukierunkowany jest na potrzeby uczniów pochodzących ze wszystkich środowisk społecznych, a w szczególności pochodzących z obszarów wiejskich. Zapewnia on dobre przygotowanie zawodowe i daje możliwość dalszego kształcenia. Chcemy edukować młodzież zgodnie z zapotrzebowaniem rynku pracy. Zwracamy uwagę na zagadnienia: ekonomiczne, informatyczne, ekologiczne, kulturalne, samorządowe i sportowe.
Misją szkoły jest nawiązanie do tradycji i jej pielęgnowanie.
STRATEGICZNY PLAN ROZWOJU SZKOŁY na lata 2009–2014 |
I. DYDAKTYKA
A. ZAPEWNIENIE UCZNIOM WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU. UZYSKANIE WYSOKICH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
-
Motywowanie do uczęszczania na zajęcia i do uczenia się
-
Wdrażanie nowoczesnych metod organizowania, przeprowadzania i analizowania lekcji.
-
Podnoszenie skuteczności nauczania języków obcych.
-
Praca z uczniem zdolnym i słabym
-
Rozbudowa i unowocześnianie centrum informacyjnego
-
Edukacja proeuropejska
B. OCENIANIE – KONSTRUKTYWNY KOMPROMIS
-
Wdrażanie i doskonalenie wewnątrzszkolnego systemu oceniania
C. PRZYGOTOWANIE DO MATURY I EGZAMINU ZAWODOWEGO
-
Zielone światło dla przedmiotów maturalnych i zawodowych
-
Poprawa wyników egzaminu maturalnego i zawodowego
-
Przeprowadzenie próbnych egzaminów maturalnych i zawodowych
D. KSZTAŁCENIE WYSOKIEJ JAKOŚCI ABSOLWENTA GOTOWEGO PODJĄĆ PRACĘ ORAZ KONTYNUOWAĆ NAUKĘ W SYSTEMIE DZIENNYM LUB ZAOCZNYM
-
Analiza i wyciągnięcie wniosków z ankiety przeprowadzonej podczas VI Zjazdu Absolwentów
-
Monitorowanie losów absolwentów
-
Kreowanie absolwenta konkurencyjnego na europejskim rynku pracy
-
Dostosowywanie kierunków kształcenia do potrzeb strategii rozwoju regionu.
-
Promowanie wśród uczniów przedsiębiorczości
II. WYCHOWANIE
A. UWZGLĘDNIENIE POTRZEB MŁODZIEŻY Z RÓŻNYCH ŚRODOWISK, A W SZCZEGÓLNOŚCI MŁODZIEŻY DOJEŻDŻAJĄCEJ
-
Stworzenie oferty edukacyjnej dla młodzieży środowisk wiejskich
-
Podtrzymanie i nawiązanie kontaktów z innymi szkołami.
-
Współpraca z lokalnymi instytucjami, organizacjami i fundacjami.
-
Kształtowanie uniwersalnych wartości: równości, tolerancji, humanizmu.
B. WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI
-
Wzmocnienie pozytywnych relacji interpersonalnych społeczności szkoły.
-
Realizacja i wzbogacenie szkolnego programu wychowawczego
-
Poprawa współpracy z rodzicami
-
Skuteczne przeciwdziałanie przemocy i agresji.
C. WPROWADZENIE I KULTYWAWANIE TRADYCJI I CEREMONIAŁU SZKOŁY
-
Wykorzystanie sztandaru i logo szkoły podczas uroczystości szkolnych i środowiskowych oraz w promocji Szkoły.
-
Zakorzenienie wśród uczniów szacunku do symboliki i ceremoniału Szkoły
D. WYCHOWANIE PRZEZ EKOLOGIĘ
-
Edukacja ekologiczna wartością szkoły
-
Technikum nr 2 - szkołą Promocji Sportu i Zdrowia
-
Wzmocnienie środowiskowej funkcji szkoły
-
Technikum nr 2 regionalnym ośrodkiem edukacji ekonomicznej, rolniczej i środowiskowej
E. PLANOWANIE PRZYSZŁOŚCI UCZNIÓW
-
Przygotowanie uczniów do planowania przyszłości
-
Obserwacja rynku pracy
-
Kształtowanie postaw obywatelskich
III. ZARZĄDZANIE
A. NIEUSTANNE DOSKONALENIE ZAWODOWE PRACOWNIKÓW SZKOŁY, NOWOCZESNE I SPRAWNE ZARZĄDZANIE PODSTAWĄ SZKOŁY XXI WIEKU
-
Gromadzenie, archiwizowanie i zarządzanie informacją podstawą nowoczesnej szkoły XXI wieku
-
Edukacja i autoedukacja nauczycieli Technikum nr 2 w Chojnicach kluczem budowania nowoczesnej szkoły
-
Doskonalenie systemu oceniania pracy nauczycieli
-
Systematyczne prowadzenie dokumentacji szkolnej
-
Modernizacja materialnej bazy szkoły
-
Rozwijanie innych form kształcenia w celu pozyskania środków.
B. SKUTECZNY MARKETING
-
Marketing edukacyjny szkoły
-
Pozyskiwanie środków pozabudżetowych